وبلاگ رسمی آموزش دوچرخه سواری  محسن رضایی
وبلاگ رسمی آموزش دوچرخه سواری  محسن رضایی

وبلاگ رسمی آموزش دوچرخه سواری محسن رضایی

Official Blog Mohsen Rezaei cycling training

برنامه تخصصی

برنامه تخصصی تمرین  

دوچرخه سواری در رشته های مختلف 

200 متر - 500 متر - 1 کیلومتر - 4 کیلومتر انفرادی - 20 کیلومتر انفرادی و استقامت جاده

 

 

جهت دریافت برنامه تخصصی می توانید در همن وبلاگ در قسمت نظرات اعلام نماید

  

نظرات 77 + ارسال نظر
دست کوچولو یکشنبه 15 فروردین 1389 ساعت 11:16 http://dastkocholo.persianblog.ir/

وقتی که عنوان وبلاگ شما رو دیدم ، گفتم مگه دوچرخه سواری هم مربی می خواد
ولی راستشو بخواهید منم از دوچرخه سواری خیلی خوشم میاد
اگه می تونستم و هوا تهران تمیز بود ، حتماً تا محل کار با دوچرخه می اومدم

دست کوچولو دوشنبه 16 فروردین 1389 ساعت 09:35 http://dastkocholo.persianblog.ir/

حتماْ وبلاگ شما رو پیگیری خواهم کرد.
از کجا معلوم شاید منم یه روز دوچرخه سوار حرفه ای شدم
ممنون از توضیحات کامل شما

فتانه دوشنبه 16 فروردین 1389 ساعت 23:21 http://joonkade.persianblog.ir/

بچه بودم تا دلت بخواد دوچرخه سواری میکردم ولی الان با دیدنه وبت دوباره دوچرخه تو سرم جرقه زد.

الی سه‌شنبه 17 فروردین 1389 ساعت 13:36

سلام خوش میگذره حالی از ما نمیپرسین؟ هر چند که باهتون قهرم اما دست به شعراتون قشنگ بیاین یه شب شعری بزاریم باهم

فتانه سه‌شنبه 17 فروردین 1389 ساعت 21:03 http://joonkade.persianblog.ir/

مرسی که به من سر زدی. خوشحالم کری

رضا دوشنبه 6 اردیبهشت 1389 ساعت 19:30

ما یه گروه 11 نفری هستیم که هر هفته در مسیرهای مختلف در تبریز دوچرخه سواری می کنیم .. من خیلی مقته که دنبال مطالب علمی در مورد دوچرخه سواری بودم انصافا مطالبتون قابل استفاده است . ممنونتم براتون آرزوی خوشبختی دارم ... بوس

آذین جمعه 10 اردیبهشت 1389 ساعت 22:37

سلام مربی
شما خوبین؟
یه معما:
بلدین یه مربع با سه تا خط بکشین؟

سلام
البته که می تونم

اول یه دونه مربع می کشی بعد سه تا خط می زاری کنارش میشه یک مربع با سه تا خط

اینا دیگه قدیمی شده آذین خانم

محمد پنج‌شنبه 28 مرداد 1389 ساعت 15:18

سلام.من محمد هستم16سالمه از تبریزم راستشو بخوایی من حدودا یک سال و نیم دوچرخه سواری میکنم الانم حدودا یک ماه با هیت میرم .البته هیت زیر نظر تیم پتروشیمی.راستشو بخواین مربی جوانان پتروشیمی از من خوشش اومد بهمون برنامه داده.گفته تا اخر این ماه قرار انتخاب بشیم تو تیم.خواستم ببینم شما هم میتونین برنامه بهم بدین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برنامه رو میتونین بفرستین تو ایمیلم؟sheytan_parast555@yahoo.com

دوست گرامی آدرس ایمیل شما معتبر نبود لطفا از طریق ایمل تماس بگیرید
تا برنامه شما به آدرس شما ارسال شود

رامک جمعه 26 آذر 1389 ساعت 10:19


سلام و خسته نباشید
من میخوام به صورت جدی دوچرخه سواری کنم لطف میکنید یه برنامه به من بدید.
ممنونم

سلام
بزودی با شما تماس خواهم گرفت

سلام جناب رضایی
علاقمندم شما را در وبسایت تازه تاسیس و تخصصی دوچرخه به عنوان مدیر فروم ببنیم...
با تشکر

سهیل دوشنبه 4 بهمن 1389 ساعت 14:19 http://soheilmtb.ir

سلام
می خواستم بگم که من مدتی هستش که دچرخه سواری کوهستان(Mtb)رو شروع کردم و می خواستم ازتون بپرسم که وزن ایده آل برای یک دوچرخه سوار تو سن من۱۷چه قدر هستش؟
ممنونم
soheilmtb.ir
soheilmtb@yahoo.coM

سلام
هر فرد ورزشکار اصولا می بایست اندازه قد خود را منهای ۱۰۰ کند این عدد بدست آمده می شود وزن ایده آل او
حالا اگر ۵ کیلو کم و یا بشتر باشد مانعی ندارد . در غیر اینصورت یا باید وزن را اضافه کند یا کم کند

ک. یکشنبه 24 بهمن 1389 ساعت 16:00

سلام. خدا قوت. من 17 18 سالمه. قد: 175 وزن: 72 چند ماهه دوچرخه سواری می کنم. دوچرخم: دنده وسفایی، فوق سبک تا فوق سنگین هستش. من یه برنامه ی عادی می خوام.

Blackboy_xman_2008@yahoo.com

من هر روز دوچرخه سواری می کنم، بعضی وقتها هم پا درد (قسمت جلویی ران) می گیرم. بعضی روز ها از اول تا انتهای خیابان شریعتی تهران رو میرم. بعضی روز ها هم فقط در حد 20 دقیقه می گردم.

برنامه ی غذایی افتضاحی دارم. لاغرم ولی یه ذره شکم (چربی) دارم. قدرت بدنی نسبتا کمی دارم. بعضی وقت هت هم بعد ورزش حالت تحوع بهم دست میده.


لطفا منو راهنمایی کنین که چیکار کنم.
Blackboy_xman_2008@yahoo.com

امیر ماهینی یکشنبه 4 اردیبهشت 1390 ساعت 10:50

برنامه 200متر و 4 کیلومتر و 20 کیلومتر و استقامت جاده رو میخوام
داخل مسابقات لیگ 1 کشور رکاب میزنم
خواهشمندم هر چه سریعتر این برنامه ها رو برام ارسال یا با این شماره با من تماس بگیرید 091718612138
ممنون

کارن دوشنبه 5 اردیبهشت 1390 ساعت 22:34

سلام مرسی از سایت خوب و مفیدتون 2تا در خواست داشتم 1-من دوچرخه کوهستان giant xtc hb3 دارم و 1روز در میون بین 20 تا 30 کیلومتر رکاب میزنم ولی وزنم کم نمیشه 1برنامه میخواستم تا بتونم وزن کم کنم قدم 173 وزن 87 .....بعد عینک برای دوچرخه کجا میتونم پیدا کنم چند تا پیدا کردم ولی خیلی بی کیفیت بودن لطفا مرا راهنمای کنید با تشکر

دوست عزیز سلام
دوچرخه خوبی دارید . . شما باید از برنامه پلکانی و زمان دار برای تمرینات خودتون استفاده کنید نه کیلومتری و بطور مرتب در روز بین 6 تا 7 لیتر مایعات مصرف کنید در هنگام تمرین به ازای هر یک ساعت تمرین 1.5 لیتر آب بنوشید . به ترتیب زیر
روز اول 60 دقیقه
روز دوم 65 دقیقه
روز سوم 70 دقیقه
روز چهارم استراحت
روز پنجم 65 دقیقه
روز ششم 70 دقیقه
روز هفتم 75 دقیقه
روز هشتم استراحت
روز نهم 70 دقیقه
روز دهم 75 دقیقه
روز یازدهم 80 دقیقه
روز دوازدهم استراحت
روز سیزدهم 75 دقیقه
روز چهاردهم 80 دقیقه
روز پانزدهم 85 دقیقه

تا روز بیست و هشتم به همین ترتیب باید ادامه داد
در انتهای یک ماه تمرینی خواهید دید که هم از لحاظ قلبی عروقی ( سیستم تنفسی ) پیشرفت خوبی داشته اید و هم وزن شما کمتر خواهد شد

کارن چهارشنبه 21 اردیبهشت 1390 ساعت 12:46

سلام اقای رضای مرسی از برنامی تمرینی پلکانی -میخواستم ببینم تو ۱ساعت تمرین چقدر باید تند رکاب بزنم چقدر معمولی و ماکزیمم ضربان قلب چه زمانی ودر چند ثانیه باید بگیرم چون مینیمم گفتید در ۱۵ ثانیه با تشکر

اگر بخواهید بر اساس ضربان قلب تمرین کنید حتما باید یک ساعت ضربان سنج که مخصوص تمرینات دوچرخه سواری هست تهیه کنید.مثلا در یک برنامه تمرینی یک ساعته قبل از انجام تمرین به مدت 15 دقیقه باید با ضربان 100 تا 120 بار در دقیقه بدن را گرم کرد بعد به مدت 5 تا 10 دقیقه انجام حرکات کششی برا آمادگی مفاصل و عضلات جهت تمرین .حال باید تمرین یک ساعته را که در قسمت هوازی می باشد یعنی با ضربان 145 تا 165 بار در دقیقه انجام داد در این تمرین نه به سرعت توجه می شود و نه به مسافت فقط به ضربان و مدت زمان تمرین باید توجه کرد سپس بعد از اتمام تمرین یک ساعته باید 15 دقیقه بدن را با ضربان 120 تا 110 بار در دقیقه سرد کرد و در انتها مجددا 5 تا 10 دقیقه حرکات کششی برای بازگشت به حالت اولیه عضلات و مفاصل

ضمنا حتما در حین تمرین به ازای هر یک ساعت تمرین نوشیدن 1.5 لیتر آب و یک عدد موز کوچک لازم و ضروری است

امدیوارم موفق باشید

عباس شنبه 18 تیر 1390 ساعت 15:30

باعرض سلام و خسته نباشید.
من دوچرخه کورسی دارم و قدم 180 وزنم 60 کیلو
میخوام یک برنامه بهم بدین چون من 1 ماه هست واسه امتحانات تمرین نرفتم و افت شدیدی دارم.
اگه ممکن است برنامه غذایی و بدنسازی هم برام بذارید ممنون می شم
باتشکر ازشما

دوست عزیز سلام
برای نوشت برنامه نیاز به اطلاعات زیر دارم که باید ارسال کنید
سن
قد
وزن
ضربان ثابت
سابقه فعالیت دوچرخه سواری
آخرین برنامه تمرینی
شهر محل اقامت
برنامه های شخصی روزانه یک روز کامل از صبح تا شب
میزان وقت برای تمرین

عباس یکشنبه 19 تیر 1390 ساعت 21:16

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما دوست گرامی.
سن :‌‌ 24
قد : 180
وزن : 60
ضربان : 76
سابقه : 2 سال
برنامه خاصی نداشتم
شهر اقامت : مشهد
برنامه : 8 - 12 صبح دانشگاه - تا شب بیشتر وقتم آزاد و 21 - 7 صبح سر کار شیفت شب کار میکنم
میزان وقت تمرین : 4ساعت

برنامه تمرینی به آدرس ایمیل شما ارسال شد

عباس یکشنبه 19 تیر 1390 ساعت 23:04

اگر میشه برنامه بدنسازی و تغذیه هم بهم بدین
ممنون از لطف فراوان شما بزرگوار
موفق و پیروز باشید

محمد رضا طاهری سه‌شنبه 21 تیر 1390 ساعت 18:14

بسیار متشکرم از سایت بسیار مفید شما.
بنده حقیر معمولا مسافت طولانی{بیش از ۶۰ کیلومتر} در روز رکاب میزنم و سن من هم ۲۶ سال است و هیچ تفریحی را در دنیا با دوچرخه سواری عوض نمیکنم.
اگرمحبت کنید برنامه ای بدنسازی به من دهید تا بتوانم راحت تر سر بالایی ها را طی کنم متشکر میشوم.
دوچرخه من یک کوهستان خوب است{حرفه ای نیست}.
خدا سازندگان دوچرخه که 3 نفر بودند را قرین رحمت قرار دهد:مکمیلان.پوپ و استارلی

دوست گرامی سلام
خوشحالم که این وبلاگ مورد توجه شما قرار گرفته
اگر شما شغلتون جوری هست که هروز بیشتر از ۶۰ کیلومتر باید رکاب بزنید براتون برنامه بدنسازی ارسال می کنم اما اگر تفریحی دوچرخه سواری می کنید بهتره که در فصل زمستان بدنسازی کنید چون از لحاظ تمرینات دوچرخه سواری برنامه بدنسازی عموما باید در فصل زمستان انجام بگیره

karen چهارشنبه 22 تیر 1390 ساعت 01:56

با سلام خدمت دوست عزیز من 10 کیلو اضافه وزن دارم برنامه پلکانی که گفتید انجام دادم 1ماه ولی عضلات پای من بجای سفت شدن شل شده مخصوصا عضلات ساق یک مربی بدنسازی به من گفت عضلات پات تحلیل رفته حالا میخواستم مرا راهنمای کنید 1-برنامه غذای به من بدید اگر مکمل مثل پودر وی یا گلوتامین لازم است بخورم 2-برنامه بدنسازی برایم بنویسید سن 31 قد 173 وزن89 ضربان ثابت78 سابقه دوچرخه سواری اماطور 3سال محا اقامت گرمسار وقتمم ازاده با تشکر

کارن عزیز سلام
ببینید شل شدن عضلات یکی از خواص دوچرخه سواریه . یک دوچرخه سوار در حالت عادی دارای عضلات بسیار نرم و یا به قول شما شل هست . اما زمانی که عضله خودشو منقبض یا سفت مینکه بسیار محکم و آهنین میشه . این یکی از خواص خوب عضلات دوچرخه سواران است . مطمعن باشد عضلات شما تحلیل نخواهد رفت فقط داره کم کم شکل عضلات یک دوچرخه سوارو به خودش میگیره . شاید اطلاع داشته باشید که هر رشته ورزشی شکل خاصی از عضلات رو داره هیچ وقت یک کشتی گیر با یک دوچرخه سوار عضلات مشابهی ندارند . حتی در رشته های مختلف دوچرخه سواری مثل سرعت و استقامت شکل عضلانی ورزشکارها با هم متفاوت هست
پس بهتره که نگران نباشید و به تمرینات خودتون با برنامه ریزی دقیق ادامه بدید .برنامه غذای به آدرس ایملتون ارسال خواهم کرد . اما در مورد مکمل ها و پودرها باید بگم که من تابحال به هیچ یک از شاگردانم اجازه استفاده از این مکمل ها و پودرها رو ندادم . بهتره که شما هم از این کار پرهیز کنید چون ضررش بیشتراز فایدشون هست
درمورد بدنسازی هم الان فصل مناسبی برای بدن سازی نیست و عموما در ابتدای فصل زمستان باید این کارو انجام داد

ع.رضاپور سه‌شنبه 4 مرداد 1390 ساعت 14:17 http://www.sakhreh2.blogfa.com

سلام خسته نباشید انتظار نداشته ام تو وبای ایرانی وبی مثل وب شما کامل پیدا کنم . من ۲۱ ساله اهل همدان و عضو تیم کوهنوردی استانم برای پاییز یه برنامه تو هیمالیا داریم من یه چرخ ایکس تی سی جاینت ۲۰۱۰ دارم . با این اطلاعات : ۲۱ ساله قد ۱۸۰ وزن ۷۸ یا ۸۰. وقت ازاد لطف کنید به من یه برنامه بدید اگه لازم بدونید چرخم و هم میتونم عوض کنم لطف کنید به میلم بفرستید خیلی مخلصم .

جناب رضاپور سلام

شما باید ابتدا هدف از تمرینات خودتونو مشخص کنید که برای چه منظور می خواهید تمرین کنید . من نمی دونم شما برای افزایش آمادگی جسمانی و تقویت سیستم قلبی عروقی می خواهید دوچرخه سواری کنید یا منظور دیگه ای دارید . در هر صورت مهمترین چیزی که باید به اون اشاره کنید هدف از انجام تمرین است شما نوشتیدکه قصد سفر به هیمالیا دارید اصولا سیستم تمرینات کوهنوردی حرفه ای تفاوت بسیاری با دوچرخه سواری داره
من به عنوان دبیرهیئت دوچرخه سواری همه روزه از ساعت ۶:۳۰ تا ۸:۳۰ بعداز ظهر در دفتر هیئت دوچرخه سواری در استادیم قدس هستم می تونید با مراجعه حضوری نتیجه بهتری بگیرید

با آرزوی موفقیت شما

مسعود جمعه 28 مرداد 1390 ساعت 14:00

سلام من هم دوچرخه کوهستان دارم هم کورسی (giant tcr 6500 با لوازم سورا) یه برنامه آماتوری میخواستم برای کورسی 3 ساله کورسی سوار میشم قد:171 وزن: 61. تا 3 ماه آینده وقتم کامل آزاده . سن: 24 ضربان قلبم در حالت استراحت 60 . استان گلستان شهر مینودشت اطراف پر از جاده های کوهستانی و جنگلیه فاصله تا جنگل گلستان 45 کیلومتر مسیر کف،فاصله تا جنگل تنگه 10 کیلومتر بالاتر (روستا)15 بالاتر 20 کیلومتر تا اینجا تقریبا شیب ،بالاتر 25کیلومتر که این 5 کیلومتر شیب و پیچ محض هستش، خیلی ممنون میشم اگه راهنمایی کنید masoud.naseri65@gmail.com

سلام
مسعود عزیز برنامه شما به آدرس ایمیلتون ارسال خواهد شد . امیدوارم تونسته باشم کمکتون کنم
با آروزی موفقیت شما

مسعود جمعه 28 مرداد 1390 ساعت 14:02

سلام من هم دوچرخه کوهستان دارم هم کورسی (giant tcr 6500 با لوازم سورا) یه برنامه آماتوری میخواستم برای کورسی 3 ساله کورسی سوار میشم قد:171 وزن: 61. تا 3 ماه آینده وقتم کامل آزاده . سن: 24 ضربان قلبم در حالت استراحت 60 . استان گلستان شهر مینودشت اطراف پر از جاده های کوهستانی و جنگلیه فاصله تا جنگل گلستان 45 کیلومتر مسیر کف،فاصله تا جنگل تنگه 10 کیلومتر بالاتر (روستا)15 بالاتر 20 کیلومتر تا اینجا تقریبا شیب ،بالاتر 25کیلومتر که این 5 کیلومتر شیب و پیچ محض هستش، خیلی ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

مسعود شنبه 29 مرداد 1390 ساعت 18:06 http://masoud.naseri65@gmail.com

عذر میخوام E و TH یعنی چی؟ میشه یه توضیح کلی کوچولو بدین؟ شرمنده ام

سلام
همانطور که در زیر برنامه نوشتم E : 90 -110 یعنی در این قسمت باید با ضربان 90 تا 110 بار در دقیقه رکاب بزنید . در واقع این قسمت برای گرم کردن است
TH: 145 - 175 یعنی در قسمت که تمرین اصلی شما هم هست باید مدت زمان ذکر شده در هر روز را با ضربان 145 تا 175 بار در دقیقه رکاب بزنید
بیاد داشته باشید بعد از گرم کردن حتما حرکات کششی را انجام دهید و سپس به انجام تمرین اصلی بپردازید همچنین بعد از اتمام تمرین و سرد کرد مجددا حرکات کششی باید انجام شود تا بدن به حالت عادی برگردد

موفق و پیروز باشید

امین یکشنبه 15 آبان 1390 ساعت 18:27

سلام. این پست چند ماه قدیمیه نمیدونم هنوزم سر میزنید اینجا یا نه.
براتون ایمیل می زنم. اگه لطف کنید جواب بدید.

سلام . حتما جواب می دم

سار یکشنبه 29 آبان 1390 ساعت 18:30

سلام من قبلا دوچرخه سواری کردم و الان میخام مربی بشم لطفا برنامه آموزشیتونو واسم ایمیل کنید.
به امید موفقیت های برتر

شما خیلی زود و بسادگی می خواید مربی بشید . مربیگری به این سادگی ها که شما فکر می کنید نسیت

محسن جمعه 11 آذر 1390 ساعت 09:09 http://mohsenzarkar.blogfa.com/

باسلام
اگه امکانش هست یه برنامه تمرینی درماده استقامت جاده برام ارسال کنید:
1-سن:15
2-قد:170
3-وزن:58
4-ضربان استراحت:55
5-حداکثرضربان درتمرین:196
6-سابقه:1سال
7-برنامه تمرینی:داشتم.
8-شهراقامت:اصفهان-کاشان
9-میزان وقت تمرین:کملاآزاد
ایمیل ندارم اگه میشه برنامه رو درقسمت نظرات وبلاگم ارسال کنید.(نمایش داده نخواهدشد)

محسن شنبه 12 آذر 1390 ساعت 16:01 http://mohsenzarkar.blogfa.com/

با سلام چندروز پیش بنده درخواست یک برنامه ی استقامت ازشما کرده بودم اما تاکنون جوابی نگرفته ام.مشخصاتمم نوشته بودم. خواهش میکنم کمی سریع تر.

با عرض پوزش از اینکه دیر به درخواست شما پاسخ دادم

محسن چهارشنبه 16 آذر 1390 ساعت 14:25 http://mohsenzarkar.blogfa.com

سلام شماکه گفتین این مجموعه ادعایی نیست پس چی شدچراجوابمونمی دین

از اینکه دیر شد پوزش می طلبم

محسن سه‌شنبه 22 آذر 1390 ساعت 14:17

باسلام
آقای رضایی
ازشماممنونم که برنامه روبرام ارسال کردین اما این برنامه به نظرم مقداری سطحش پایینه چون درحال حاضربنده حقیرروزی120تا180دقیقه رکاب می زنم باهمون ضربانی که شماهم گفتین.
لطفااگه امکانش هست یه برنامه ی دیگه باسطحی بالا تربرام ارسال کنید.

mitra یکشنبه 27 آذر 1390 ساعت 16:32

می خوام دوچرخه سواری رو به طور جدی شروع کنم.
چند سالی می شه که تمرین نکردم.
همه چیز در مورد دوچرخه و اصولش رو نیاز دارم.
تغذیه
مسیرهای طولانی
در مورد خود دوچرخه و قسمت فنی اش

مرسییییی :)
mitra
mithrain84@hmail.com

با سلام به شما دوست عزیز
لطفا اطلاعات دقیق خودتونو برا مارسال کنید تا بتونم با توجه به شرایط بدنی شما براتون برنامه ریزی کنم

محسن سه‌شنبه 29 آذر 1390 ساعت 17:30 http://mohsenzarkar.blogfa.com/

سلام
ممنون ازبرنامه ی قبلی تون.
بنده ۲هفته ی پیش درخواست یک برنامه باسطحی بالاترکرده بودم اما تاکنون برنامه ای دریافت نکردم لطفا اگه امکانش هست سریع تر.
ممنون

مهم نیست پنج‌شنبه 1 دی 1390 ساعت 14:50

سلام
یک پیشنهادبرای این که بازدیدکنندگان(طرفداران)خودراازدست ندهید:آقای رضایی اگه میتونیدحداقل هفته ای یک باربه وبلاگتون سربزنیدوجواب سوال ها روبدهید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

با عرض پوزش از شما.
به دلیل درگیری های تحصیلی این چند وقت نتونستم پاسخ برخی از شما دوستان رو بدم که از شما عذر خواهی می کنم . برنامه حتما برای شما ارسال خواهد شد

محسن شنبه 3 دی 1390 ساعت 17:38 http://www.mohsenzarkar.blogfa.com/

سلام
ایمیل ندارم لطف کنیدیادرهمین جا برنامه رو بگذارین یادرقسمت نظرات وبلاگم بگذارین.
خیلی خیلی ممنون

محسن دوشنبه 10 بهمن 1390 ساعت 22:57

سلام.از اینکه برای دیگران ارزش قائل هستید از شما سپاسگزارم.مدت زیادی است که ورزش نکرده ام و به شدت احساس نیاز به ورزش میکنم. به خاطر تجربه غیر حرفه ای ولی لذت بخش دوچرخه سواری تمایل دارم در این رشته فعالیت کنم. هدف حرفه ای ندارم فقط برای بهبود شرایط تنفس و افزایش قوای جسمی و البته سلامتی و فرار از تنبلی میخواهم ورزش کنم. دوچرخه مناسب هم ندارم تا ۴۰۰ -۵۰۰ هزار تومان قدرت خرید دارم.۲۵ سال سن ۱۸۲ سانتیمتر قد ۸۳ کیلو وزن و حدود ۷۰-۸۰ بار در دقیقه ضربان در استراحت دارم.مدتی هم هست که چاق شده ام. با شرایط از شما خواهش میکنم من را راهنمایی کنید. از خرید دوچرخه تا تمرین و تغذیه و هرچه لازم میدانید.اگر کمکم کنید بزرگواریتان رانشان داده اید و اگر کمکم نکنید ناقابلی من را .خدانگهدارتان.

با درود فراوان بر شما دوست گرامی
باید خدمت شما عرض کنم که ضربان استراحت شما بالاست و باید تلاش کنید که کمتر بشه . فکر می کنم وزن شما تاثیر زیادی در ضربان بالای شما داره .
به هر حال باید یک دوچرخه متناسب با شرایط فیزیکی خودتون تهیه کنید . اگر از یک دوچرخه سوار یا یک مربی دوچرخه سواری هنگام خرید دوچرخه استفاده کنید خلی می تونن به شما کمک کنن تا شما انتخاب مناسبی داشته باشد .
چون شما سابقه دوچرخه سواری ندارید و تازه کار هستید باید بصورت پلکانی تمرینات خودتونو شروع کنید تا به بدنتون آسیب نرسه.
همیشه قبل از تمرین گرم کردن و انجام حرکات کششی لازم و ضروری هست . شما باید با روزی ۳۰ دقیقه تمرین با دور پای۷۰ تا ۸۰ بار در دقیقه شروع کنید و هر روز ۵ دقیقه به تمرینات خودتون اضافه کنید . بعد از هر سه روز تمرین یک روز استراحت کنید . در ژایان هر جلسه تمرین سرد کردن بدن و حرکات کششی فراموش نشه . ضمن اینکه به ازایی هر یک ساعت تمرین باید ۵/۱ لیتر آب نوشیده بشه

ali khoshabi یکشنبه 23 بهمن 1390 ساعت 11:48

salam 30sal sename 187 ghadame 67kg ye barname tamrini mikham va 4km 20km. az sale 73 docharkhesavari mikonam vali be elate mashghaleye kari 4sale tamrin nemikonam. rozane 3saat vaqte azad daram. az bandar abas mizahemeton misham.

محمد یکشنبه 23 بهمن 1390 ساعت 20:10

با سلام .
من 26 سالمه و 2 ساله که به صورت نیمه حرفه ای رکاب می زنم اگه زحمتی نیست یک برنامه تمرینی برای حرفه ای شدن می خوام. با تشکر

با درود فراوان
در اولین فرصت ارسال خواهد شد

عباس هاشمی پنج‌شنبه 27 بهمن 1390 ساعت 23:12

من ۱۵ سالمه از مازندران. یه سالی میشه کهبه طور حرفه ای در سطح کشور تمرین میکنم و میخوام سال بعد توی مسابقه قهرمانی کشور مقام بیارم اما کسی رو ندارم که یه برنامه ی خوب بهم بده. اگه میشه یه برنامه برام بفرستین که توش هم استقامت باشه و هم تایم تریل انفرادی و میخوام سر بالا روی خوبی باشم. ممنون از سایتتون. خیلی چیز ها ازش یاد گرفتم.

دوست عزیز سلام
برای شما برنامه تمرینی می نویسم اما باید بدونید که با یک سال تمرین نمی شه در سطح کشور مقام آورد چون دوچرخه سواری علاوه بر سنگین بودن نیاز به توانایی تکنیکی زیادی داره که در طی چندین سال تمرین و ژشتکار بدست میاد

عباس شنبه 29 بهمن 1390 ساعت 13:42

سلام. ۱۵ سالمه از مازندران. تقریبا در سطح حرفه ای رکاب میزنم. میخوام برای مقام آوردن توی تور خزر و مسابقات قهرمانی کشور تمرین کنم و یه برنامه برای همین چیز میخوام. قد:۱۷۶ وزن:۵۶
من سربالا رو خوبی نیستم و میخوام یه جوری تمرین کنم که هم توی کف و هم توی سر بالا در حد قهرمانی کشور باشم. خیلی ممنون دارتون میشم اگه من رو قابل بدونین یه برنامه برام بفرستین.

علی شنبه 29 بهمن 1390 ساعت 14:31

سلام علی هستم از بندرعباس.30سالمه 76کیلو وزن 187قد. از سال 73 دوچرخه سواری رو شروع کردم. الان 3ساله که تمرینام قطع شده. الان یه برنامه تمرینی میخوام واسه 4km و20km . اگه لطف کنید برام برنامه بدید ازتون ممنون میشم

دوست گرامی سلام
برنامه شما به آدرس ایملیی که اعلام کردید ارسال خواهد شد

علی شنبه 29 بهمن 1390 ساعت 21:16

سلام خدمت آقای رضایی
من علی 16ساله-قد180-وزن60-ضربان استراحت50-میزان وقت تمرین کاملا آزاد.
حدود2سال میشه که حرفه ای دوچرخه سواری می کنم وبرنامه هم داشتم اما حالا یه برنامه ی بهتر می خواستم لطف کنید برام یه برنامه بنویسیدکه هم درزمینه تایم تریل وهم درزمینه ی استقامت جواب بده البته اینم بگم که استقامتم خیلی بهتره.
آخرین برنامه تمرینی:
روز1:
الف:هوازی:2ساعت بافشار70الی80درصد.
ب:قدرتی:مسافت15کیلومترشیب-بادورثابت.
ج:اینتروال:مسافت300متری(150متراول روی تنه و150متردوم روی زین)باحداکثرفشار(15)مرتبه.استراحت بین 20ثانیه.
روز2:
الف:هوازی:2:30بافشار70الی80درصد.
ب:اینتروال:مسافت350متری(200مترروی تنه و150متردوم روی زین)حداکثرفشار(15)مرتبه-استراحت بین30ثانیه.
ج:قدرتی:سربالامسافت10کیلومتربادورثابت(هر1کیلومتر1اسپرینت100متر)
روز3:
الف:هوازی:2:30ساعت بافشار75الی85درصد.
ب:اینتروال:مسافت350متری(150مترروی تنه و200متردوم روی زین)حداکثرفشار(15)مرتبه.استراحت بین 30ثانیه.
ج:قدرتی:مسافت12کیلومتری(هر1کیلومتر1اسپرینت 100متری)
روز4:استراحت.
(وکل برنامه هادوباره ازسر)
خیلی ممنون میشم اگه برنامه رو درقسمت پاسخ قراردهید.

باسپاس وتشکرفراوان

با درود فراوان
خدمت شما عرض کنم که تقریبا برنامه خوبی انجام دادید . بهتره که همینو ادامه بدید .

علی یکشنبه 30 بهمن 1390 ساعت 15:59

باسلام خدمت آقای رضایی
شماخودتونم گفتیداین برنامه ی ((تقریبا))خوبی است.
ولی من یه برنامه ی ((کاملا))خوب می خواهم.
لطف کنید یه برنامه برام بنویسیدممنون میشم.

با درود فراوان
دوست گرامی نوشتن یک برنامه حرفه ای مستلزم داشتن اطلاعات زیادی از ورزشکار هست . و مربی باید از نزدیک با ورزشکارش در ارتباط باشه و بسیاری از نکات رو مد نظرش قرار بده

علی سه‌شنبه 2 اسفند 1390 ساعت 10:16

سلام جناب رضایی . من فراموش کردم بگم میخوام واسه مسابقات لیگ آماده بشم . پس لطف کنید یه برنامه حرفه ای واسم تنظیم کنید متشکرم

درود برشما
برنامه به ادرس ایمیل شما راسال خواهد شد

عباس سه‌شنبه 2 اسفند 1390 ساعت 20:47

سلام. من همون از مازندرانم که برام برنامه نوشتین. شما گفتین که این برنامه رو فعلا تا چهار هفته انجام بدم و بعد از این به تمرینات تخصصی بپردازم. اگه میشه اون برنامه تخصصی رو که برای استقامت و تایم تریل هست الان برام بفرستین تا بعدا دیگه مزاحمتون نشم. ممنون!

اونم به موقعش براتون ارسال می کنم

عباس هاشمی جمعه 26 اسفند 1390 ساعت 21:40

سلام.من همون از مازندرانم که بهم یه برنامه داده بودین که فعلا بدنم رو فرم بیاد و بعدش قرار بود که یک برنامه تخصصی برای استقامت و تایم تریل برام بفرستین. من اون برنامه رو چند روزی میشه که تمومش کردم ولی شما هنوز برنامه تخصصی نفرستادین. ممنون میشم ازتون اگه زودتر برنامه رو بفرستین.

مهدی یکشنبه 13 فروردین 1391 ساعت 23:09

با سلام خدمت شما
من 4 ماهه دوچرخه سواری میکنم (کوهستان) میخوام بدنم رو آماده کنم تا بتونم مسافت طولانی رو هم رکاب بزنم و لذت ببرم و اصلا به جنبه حرفه ایش فکر نمیکنم . میخواستم اگه میشه یه برنامه برای عضله سازی و استقامتی با دوچرخه کوهستان برام بنویسید.البته من به خاطر مشغله بیشتر از روزی 2 تا 3 ساعت نمیتونم واسه دوچرخه وقت بذارم.

با تشکر از شما

با دورد فراوان
بهتره شما از تمرینات پلکانی و همچنین تمرینات اینتروال استفاده کنید
مثلا شما روز اول ۱ ساعت تمرین کردید . روز دوم یک ساعت و ربع تمرین کنید یعنی یک ربع نسبت بهروز قبل بیشتر و روز سوم هم همین طور . روز چهارم استراحت روز پنجم مجددا زمان روز دوم رو تمرین کنید و روز ششم یک بع اضافه و روز هفتم یک ربع اضافه کنید و روز هشتم استراحت
به همین ترتیب
در تمرینات اینتروال مسیری انتخاب میشه که دارای مسیر های کفی و سربالایی باشه مثلا ۲۰۰ الی ۳۰۰ متر کفی و ۱۰۰ متر سینه کش داشته باشه

شما می تونید این دونوع تمرین رو باهم بصورت ترکیبی انجام بدید

سعید جمعه 18 فروردین 1391 ساعت 22:49

سلام اقای رضایی
22 سال دارم وزن 60 کیلوگروم و ضربان استراحت 68 هست.
یک سال هست حرفه ای دوچرخه سواری میکنم.
هوازی نسبتا خوب تر از بی هوازی هستم.
روزانه 4 ساعت میتونم دوچرخه سوار بشم.
ممنون میشم یه برنامه لطف کنید.

سعید پنج‌شنبه 31 فروردین 1391 ساعت 00:59

درضمن کورسی سوار هستم

علیرضا پنج‌شنبه 4 خرداد 1391 ساعت 01:32

با سلام.آقای رضایی من علیرضا18ساله قد185وزن70یه برنامه تمرینی میخواستم چون تیر ماه مسابقات قهرمانی کشور دارم.2ماه وارد شدم.هر روز صبح 30 الی50کیلومترم رکاب میزنم1ممنون منتظرم.

پرستو شنبه 20 خرداد 1391 ساعت 15:44

با سلام احتراما نیاز به یک برنامه تمرین حرفه ای دارم . از قهرمان های لیگ رده سنی جوانان هستم تیم پاسارگاد تهران

برنامه واسه چه رشته ای ؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد